joi, 29 ianuarie 2009

schimbare?

Deschid azi gmail-ul şi sus la "Sponsored Link" dau de "Blue Air Smart Flying - www.blueair.ro - Ai 5 pe linie si esti integralist? Blue Air te trimite la schi in Alpi". Nu voi comenta întrucât acest lucru a mai fost tratat aici.

Scopul postului este acela de a face studenţii ce urmâresc Planeta CS sau blogul meu să încerce să schimbe ceva în facultatea noastră.
E bun:
  • atât un feedback înainte de examen(pentru activitatea din cadrul semestrului),
  • cât şi unul după susţinerea examenului(ce va conţine aspecte legate de modalitatea de notare şi alte lucruri ce nu îmi trec acum prin cap). Chiar dacă un student după examen ar fi fericit sau supărat în funcţie de nota obţinută, nu ar trebui să fie/să se lase influenţat de rezultatul respectiv.
Multe materii s-au schimbat în bine datorită puterii feedback-ului. Exemple: Domnul Iorga, oricât de înjurat de unii şi alţii, întotdeauna a ascultat ce studentul are de spus şi astfel la Metode Numerice s-au reintrodus seminariile. Altele ar fi USO, RL..., însă nu ar trebuie să fie şi singurele. Noi putem schimba facultatea pentru generaţiile următoare.

Acest subiect s-a discutat şi se va mai discuta până când sesiunea se va încheia. (aici, aici, aici, aici şi aici)

Feedback is the power! Don't forget to feedback!

sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Sesiune no 5

A început şi sesiunea în poli cam de miercurea asta, însă primul examen l-am avut azi(mai bine spus ieri) la EGC. Materie frumoasă dacă s-ar ţine laboranţii de ea. Cum în 14 săptămâni să faci numai 6 laboratora(în fine grupa mea a făcut numai 4) şi în celelalte să prezinţi teme sau să recuperezi pentru cei ce nu au fost? E o lipsă generală de dăruire la materia asta şi e păcat pentru cei ce sunt dornici să înveţe metode de programare grafică în Java sau OpenGL.

Cred că a fost cel mai obositor examen din viaţa mea, în care pur şi simplu am scris 3 ore aproape în continuu(7 subiecte). Lipsa de interes a oamenilor spre această materie este suplinită de bonusurile oferite la teme si laborator, ba chiar si un bonus de 0.25 in examen(nu spun că bonusurile ar fi un lucru bun faţă de o implicare mai constructivă a oamenilor).

The next chapter is APD(mi-am pierdut 2 ore printând cursurile/slideurile).

"My declaration embedded deep under my skin
A permanent reminder of how it began
No hesitation when I am commanded to strike
You need to know that you're in for the fight of your life"

PS: pe lângă sesiune mai merge şi o programare WEB :P

vineri, 16 ianuarie 2009

Me@CN "Tudor Vianu"

Bineinţeles am ajuns să fac şi practica pedagogică pe semestrul ăsta. Şi inainte de vacanţă am asistat la 4 ore de informatică ţinute de domnul Dan Grigoriu. Apoi azi de la 14 40 am ţinut o oră de probă, o lecţie de recapitulare la funcţii(operand şi procedurale). Totul a decurs ok şi am început prin a le pune anumite întrebări recapitulative despre funcţii. După această "parte organizatorică" au urmat 2 probleme:
P1)
Să se afişeze toate numerele de 3 cifre ce au următoarea proprietate: atât ele cât şi inversele lor sunt numere prime.
P2)
Avem un vector de maxim 100 de elemente. Să se caute maximul din vector, apoi să se sorteze crescător parte din stânga maximului şi descrescător partea din dreapta lui.
EX: 4,1,2,6,100,45,65,43,1
R: 1,2,4,6,100,1,42,45,65.

Am stat şi am discutat mai întâi cum ar trebui făcute şi de ce e mai util folosirea funcţiilor în rezolvarea acestora. Apoi am trecut la rezolvarea lor, numind eu elevii din clasă.
La final am tras concluziile împreună cu elevii.

Sper ca totul să fi decurs ok. Acum să vedem ce îmi rezervă semestrul viitor când va trebui să ţin o lecţie asistată de profa de pedagogie.

PS: mâine test RL...(temele la RL afectează grav inboxul)
PSS: DD-WRT on Linksys router rullz în Regie ;-)