sâmbătă, 13 iunie 2009

Back In Action

Ok...știu că au trecut peste 4 luni de când nu am scris nimic pe aici. Motivele au fost facultatea și proiectele pe care le-am avut de terminat :).
Uite așa, în aceste 4 luni, s-a terminat și ediția a 5-a a Stagii pe Bune, s-a terminat și eLiberatica 2009 și, mai rău decât toate, a început sesiunea. Deja a trecut o săptămâna din sesiune and things are getting hotter...
Acum m-am decis să scriu pentru că în camera este mult prea cald ca să pot dormi și e mai plăcut decât să învăț la ASC :).

Și era să uit...am terminat un al doilea an de asistent la Metode Numerice. Anul acesta chiar cred că am reușit să schimbăm multe aspecte. La anul sperăm că vom avea un curs și seminar mult mai bine structurat și mult mai atrăgător.

Pare o ”ironie a sorții”, însă ultimul post din blog era despre feedback... Well here I go again. Anul acesta la MN am decis să pun studenții să îmi dea și un feedback scris (anonim sau semnat după placul lor) despre ce e bine și rău în cursul/laboratorul/seminarul de MN. Spre plăcuta mea surprindere fiecare a avut de zis ceva bun și ceva rău. Dacă voi avea timp voi posta și un document in care vor fi centralizate ideile lor.

Feedback-ul este important atât pentru profesori/asistenți, cât și pentru studenți. Nu vă găndiți că dacă eu am suferit...atunci să sufere și cei ce vor veni după mine. Aceasta atitudine nu trebuie urmată. Dacă nu noi, atunci cine va schimba ceva în facultatea asta?

Vorbind cu cineva drag mie în seara aceasta am ajuns la concluzia că multe lucruri se pierd de la o generație la alta....iar dacă noi, cei din generația curentă, nu încercăm să schimbăm lucrurile, atunci cu siguranță cei ce ne vor urma nu vor face nimic.

Feel free to feedback...și, bineînțeles, spor la învățat celor ce sunt în sesiune :).

Un comentariu:

RazvanD spunea...

Există, din păcate, multe prejudecăți/mentalități (la nivel național, cred), în privința unei acțiuni chiar atât de simple precum un feedback:
* "de ce să mă stresez eu?"
* WIIFM (What's In It For Me - "ce-mi iese mie?")
* "oricum nu se va schimba nimic"
* o paranoie referitoare la faptul că dacă cineva dă feedback vor exista repercusiuni în acest sens

Pentru a prezenta avantajele feedback-ului trebuie expuse cât mai bine răspunsurile/contextul punctelor de mai sus:
* importanța feedback-ului (pentru că este normal să-ți exprimi o părere, pentru că vrei sa ajungi cal de povară, pentru că trebuie să-ți construiești un sistem de argumentare obiectivă a ideilor etc.)
* partea cu WIIFM este cea mai dificilă; avantajele sunt în principiu cele ale grupului sau ale generației viitoare și, pe plan personal, sunt mai degrabă de altruism și comunitate; un avantaj este că "puts hair on your chest" și îți dă încredere în exprimarea părerii; acest lucru este cu atât mai ușor de accentuat cu cât cel care ține cursul/seminarul/laboratorul solicită feedback (cum faci tu la MN - kudos!)
* trebuie să i se puncteze aspectele îmbunătățite în cadrul diverselor materii pe baza feedback-ului; în ciuda unui pesimism balcanic tipic, an de an există o îmbunătățire vizibilă a modului în care se țin ore în facultate
* cred că e ușor de combătut paranoia; nimeni nu are de gând să scormonească prin 100 de feedback-uri să vadă cine i-a zis cine și, mai mult, să întreprindă o acțiune gen vendetta în acest sens (teoria conspirației _nu_ funcționează)

Oricum, chiar dacă se pot satisface condițiile de mai sus, ceea ce lipsește cu adevărat (și cred că trebuie creat un ghid în acest sens) este o educație a feedback-ului:
* ce trebuie scris
* ce stil și tonalitate trebuie folosită
* ce aspecte (pozitive/negative) trebuie punctaate
De mult prea multe ori am văzut feedback-uri care reprezintă o refulare a nervilor unei persoane la adresa unui curs, mesaj cu o doză de constructivism inexistentă. Dincolo de alimentarea "mașinăriei" de feedback, trebuie bine precizat "dacă nu ai nimic constructiv de spus, mai bine nu spune". Feedback-ul are rolul de a ajuta destinatarul feedback-ului să își îmbunătățească skill-urile, nu un loc de exprimare a frustrrărilor.